Taula d’exposicions
Descarregar Pdf
CONTINGUT I MATERIALS DE LES INTERVENCIONS
28 de juny de 2022
16:30h Presentació de la Jornada (Auditori - CCCT del C. de Cappont de la UdL)
Conferència: EL TREBALL DELS ÀMBITS STEAM A ED. INFANTIL A càrrec de Montserrat Pedreira Álvarez. Per què cal començar a treballar les disciplines STEAM des de l’inici? Quins aspectes importants cal tenir en compte per introduir propostes steam a les aules d’infantil (i primària!)? Quines qualitats associades volem promocionar en els infants? La xerrada també presentarà recursos alhora que posarà de relleu alguns problemes recurrents per portar l’steam a les aules. |
17:30h Intercanvi d’experiències d’Educació Infantil i Educació Primària
Ponent: Rafa Burgos Granados Ed. Primària Escola Parc del Saladar Alcarràs |
Treball del model d'ésser viu a partir de petites investigacions desenvolupat a partir del model d'ésser viu que proposa el CESIRE. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria, Art, C. socials..., |
Ponents: Anna Miranda, Úrsula Olmo i Lídia Pino Ed. Infantil Escola Vilanova de Segrià (ZER Alt Segrià) Vilanova de Segrià |
Partint del retorn de la cigonya s'inicia una experiència real i autèntica en la que sorgeixen dubtes que cal resoldre fomentant el pensament crític, la recerca de solucions a través l'aprenentatge globalitzat i metodologies actives, tot provocant emoció en els infants. C. experimentals, Art, C. socials..., Matemàtiques |
Ponents: Roger Bergadà Olivé, Elisabet Moreno Castro i Mireia Divina Blanco Farré CI-CM (Ed. Primària) Escola FEDAC Lleida Lleida |
Dissenyem oportunitats perquè l’infant pensi amb les mans per construir significat i comprensió, així es desenvolupen noves percepcions i coneixements mentre participen activament en la fabricació d'un artefacte. C. experimentals, Tecnologia, Art, C. socials..., Matemàtiques |
INVESTIGACIÓ STEAM AMB ELS ODSPonent: Anna Albesa Orpinell Ed. Primària Escola El Bruc El Bruc |
A l’escola El Bruc hem apostat per la introducció del treball STEAM a l’aula per tal d’apropar-nos als aprenentatges globalitzats i transversals. Això ho fem en una franja escolar dedicada als treballs d’investigació on l’estudi dels ODS ens permet aplicar una mirada global i sobretot contextualitzada i significativa al seu entorn. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria, Art, C. socials, Matemàtiques |
Ponent: Mercè Mitjaneta Ticó Ed. Infantil Escola Vall Ondara (ZER La Segarra) Ribera d’Ondara |
És un projecte globalitzat a través del qual l’alumnat aprèn continguts matemàtics, artístics i científics i amb l’objectiu final de prendre conscienciació social i adonar-se de la gran problemàtica medi ambiental que existeix: La contaminació dels plàstics al mar. C. experimentals, Art/C. socials i Matemàtiques |
Ponents: Mònica Blasco Paüls i Roger Miquel Mir Ed. Primària Escola Frederic Godàs Lleida |
La sostenibilitat i el canvi climàtic són una realitat sobre la qual cal intervenir. Què podem fer com a infants per a cuidar el planeta? Analitzant el nostre entorn proper, la ciutat de Lleida i el barri de Cappont, identifiquem unes necessitats i elaborem unes propostes per fomentar el comerç de barri i els productes de Km 0. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria, C. socials, Matemàtiques |
MATATALAB I ELS ANGLES DE L’ESPAI Ponents: Noemí Montull Segarra i Núria Pastó Llobera CI (Ed. Primària) Escola Minyons d’Urgell Fondarella |
Aquest projecte engloba els continguts de mesura i el dibuix dels angles, les constelacions de l’espai i la seva representació, i el llenguatge de programació a través del matatalab. Dins el projecte “l’univers”, hem après les diferents constel·lacions, estudiant-ne els seus angles, representant-los, i dibuixant-los utilitzant el llenguatge de programació amb el robot “matatalab”. Tecnologia, Art, Ciències socials..., Matemàtiques |
19:30h Cloenda i exposició de treballs i materials STEAM (Hall de l’auditori - CCCT del C. de Cappont de la UdL)
29 de juny de 2022
16:30h Presentació de la Jornada (Auditori - CCCT del C. de Cappont de la UdL)
17:00h Intercanvi d’experiències d’Educació Secundària
SI TROBEM LES OMBRES, BUSCAREM LA LLUM Ponent: Montse Remacha i David Català ESO Institut Seròs Seròs |
Es proposa donar eines per poder incorporar a l’aula processos artístics contemporanis, desxifrar i crear obres després d’investigar i treballar amb la llum i les ombres, experimentar amb la llum per tal de descobrir com és, com funciona i quin és el seu comportament i temptar amb les ombres projectades (Teorema de Tales, semblança i proporcionalitat) C. experimentals, Art i Matemàtiques |
Ponents: Iolanda Huguet i Òscar Fabregat 4t ESO i batxillerat Institut Mollerussa IV i Institut Ribera del Sió Mollerussa i Agramunt |
El Projecte ADMIRA pretén crear una xarxa d'escoles al voltant de l'ús de Detectors Timepix dissenyats al CERN que permet investigar la radiació a l'aula tot apropant el món de la física quàntica a l’alumnat. Ciències experimentals, Tecnologia, Ciències socials. |
Ponents: Javier Badia Clavera i Iban Chordi ESO INS Torre Vicens Lleida |
Dins del programa RetoTech s'han dut a terme diferents projectes STEAM per tal de solventar necessitats de la vida quotidiana, realitzant tant el montatge amb materials diversos com la programació de la placa Arduino modificada per a dur a terme el control del procés. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria. |
Ponent: Mònica Aguilera Delgado 1r ESO Institut Maria Rúbies Lleida |
Telenotícies creat per l'alumnat de 1r de la ESO amb temàtica sobre els ODS i les diferents activitats treballades relacionades amb el desenvolupament sostenible. Ciències experimentals, Tecnologia, Art/Ciències socials i Matemàtiques |
ENLAIRAMENT D'UN GLOBUS-SONDA A L'ESTRATOSFERA Ponent: Francesc Barrachina Vilaplana ESO Institut Joan Oró Lleida |
Es descriu el projecte dut a terme per alumnes de l’institut Joan Oró, el juny de 2019, el seu desenvolupament i culminació, així com l’anàlisi de les dades obtingudes. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria. |
UNA GROUND STATION PER AL SEGUIMENT DE DADES EMESES PER SATEL·LITS Ponent: Josep Mª Perelló Gregori Batxillerat INS Torre Vicens Lleida |
S'ha realitzat el disseny d'una estació de seguiment de missatges i imatges emeses per satèl·lits (ground station), incloent l'antena i la resta d'elements, així com el software necessari tant per a fer el correcte seguiment dels satèl·lits com la captació de les imatges i missatges i la seva decodificació i lectura. C. experimentals, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques. |
MICROPROJECTES DE SOSTENIBILITAT Ponents: Mercè del Barrio, Montse Mir i Olga Sanfeliu ESO Institut Guindàvols Lleida |
Aquests tres darrers anys, hem dissenyat microprojectes STEAM, amb els que hem tractat diferents aspectes de sostenibilitat: - Quina és la nostra responsabilitat en el canvi climàtic? - Saps què respires? - Fem net! Ciències experimentals, Tecnologia i Art. |
COM EVITEM LA NOSTRA EXTINCIÓ CONSUMISTA? Ponent: José Francisco Cárdenas Morante 3r ESO Escola FEDAC Lleida Lleida |
Les Ciències Socials i la Tecnologia al servei de l'ODS 12 (producció i consum responsable). Els alumnes, identificats amb diferents països, han de reflexionar sobre l'economia circular i desenvolupar les competències digitals per gravar i editar una Declaració d'Estat, que serà utilitzada en una simulació de l'assemblea de l'ONU. Tecnologia, Ciències socials. |
Ponent: Anicet Cosialls Manonelles |
Es pretén fomentar la ciència espacial a partir de l'elaboració d' un curt científic, divertit però no exempt de rigor científic, que ajudi, sobretot els més joves a ampliar el seus coneixements sobre l'astronàutica i a promoure les seves vocacions científiques. Ciències experimentals, Tecnologia, Art/Ciències socials. |
19:30h Cloenda i exposició de treballs i materials STEAM (Hall de l’auditori - CCCT del C. de Cappont de la UdL)
Durant tota la Jornada podeu visitar l'exposició de cartells sobre les experiències que es presentaran en aquestes jornades.