V Jornada CTM-STEM

Enlairament d’un Globus Sonda dins de la V Jornada CTM-STEM

Lloc:
Campus ETSEA i Parc de la Mitjana (Matí) i Institut Torre Vicens (Tarda)
Finalització:

Enlairament d’un Globus Sonda dins de la V Jornada CTM-STEM

El dijous 19 d'abril es realitzarà la V Jornada CTM-STEM (Ciència, tecnologia i matemàtiques) que començarà a les 9 del matí i s'allargarà fins a les 9 de la nit. La Jornada tindrà lloc al Campus ETSEA de la UdL i a La Mitjana, durant el matí i a la tarda, a l'INS Torre Vicens. Alumnes de diversos centres de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat realitzaran activitats científiques, entre les quals destaca l'enlairament d'un Globus Sonda amb l’assessorament de l'astrofísic Kike Herrero.

Per cinquè any consecutiu, aquest 19 d’abril es realitzarà la Jornada CTM-STEM. L'objectiu que es busca és presentar la ciència, la tecnologia i també les matemàtiques de forma atractiva i motivadora a l'alumnat, tot treballant les competències pròpies del S. XXI, mitjançant diferents formats com són: visites, tallers, conferències i altres activitats de caire científic, però totes elles presentades de forma lúdica i interactiva. La durada serà de tot un dia i es clourà amb una conferència i una observació astronòmica del cel de primavera. Està previst que hi participaran uns 275 alumnes i 150 professors.

La Jornada està dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat dels centres participants i que formen part del Seminari CTM del Departament d’Ensenyament i de l’equip ICE de Didàctica de la Ciència i la Tecnologia de la UdL.

En aquesta edició hi participen l’Institut Torre Vicens, l’Institut Guindàvols, l’Institut Maria Rúbies, Vedruna Tàrrega, l’Institut d'Almenar, l’Institut Ciutat de Balaguer, l’Institut de l'Arboç, l’Institut La Mitjana, Col·legi del Pirineu (Andorra) i l’Institut Gili i Gaya. També hi col·laboren alguns centres de les comarques de Tarragona i del Principat d’Andorra.

A més a més, aquesta Jornada es constitueix com una Jornada de formació, inclosa en el Pla de Formació de Zona, a nivell d’intercanvi d’experiències i formació per part del professorat organitzador i col·laborador d’aquesta activitat. Les activitats de la tarda també estaran obertes a tot el professorat de l’àmbit Cientificotecnològic i Matemàtic de Lleida.

La Jornada començarà a les 9 del matí amb el projecte del Globus Sonda al Campus d’ETSEA i, tot seguit, al Parc de la Mitjana es realitzaran alguns dels tallers.

A la tarda, a l’INS Torre Vicens, es realitzaran diferents tallers impartits pel professorat dels centres participants i altres entitats i institucions col·laboradores (IEI, el professorat de la UdL, Lleida en viu de La Paeria...). Hi haurà un total de vint-i-tres tallers de temàtiques diferents i cinc tallers STEAM d’una durada aproximada de 45 minuts.

En acabar hi haurà un sopar fred i, tot seguit, una observació del cel de primavera si aquest ho permet.

Programa:

• 09.00 a 11.00h Enlairament del Globus Sonda
  • 11.30 a 13.30h Tallers al Parc de La Mitjana
  • 13.30 a 15.30h Dinar i temps lliure
  • 16.00 a 18.15h Tallers de diferents temàtiques
  • 18.15 a 18.45h Berenar i cursa de monopatins propulsats amb extintors
  • 18.45 a 19.45h El projecte de Globus Sonda: Trajectòria en imatges i experimentació
  • 19.45 a 20.30h Concursos de ciència i sopar fred
  • 20.30 a 21.00h Observació del cel de primavera

Dades de l’activitat:

• Dia: 19 d’abril
  • Lloc: Campus ETSEA (Matí) i Institut Torre Vicens (Tarda)
  • Hora: Entre les 9h i les 21.00 h

Organitzen: El Seminari CTM (Científic, tecnològic i matemàtic) del Departament d’Ensenyament i l’Equip ICE de Didàctica de la Ciència i la Tecnologia de la UdL.

Inscripcions, codi de l'activitat: 6094531609

Més informació: