Més de 1700 persones al Mercat de la Tecnologia 2017

La tecnologia i l’educació, el tema de l’edició d’enguany

IMG_0774

El passat dimecres, 10 de maig, va tenir lloc a la Universitat de Lleida la 14a edició del Mercat de Tecnologia. Durant tot el matí van tenir lloc activitats, xerrades i tallers, així com la presentació de diferents projectes i maquetes d’alumnes de secundària.

El Mercat de Tecnologia és la més gran exposició de treballs tecnològics d’alumnat de secundària. És una exposició de treballs i projectes de Tecnologia i Ciència aplicada realitzats i presentats per alumnat d’ESO i Batxillerat de diversos centres educatius de la demarcació de Lleida. Ofereix a l’alumnat la possibilitat de mostrar les seves creacions tecnològiques als seus companys i companyes i a tothom que vulgui veure-ho. És una magnífica oportunitat per conèixer la UdL i l’ambient universitari que es respira al Campus de Cappont.

Aquest any, el Mercat de Tecnologia ha tingut la tecnologia i l’educació com a tema transversal i fil conductor. Al llarg de tota la jornada es van realitzar diferents activitats rellevants presentant la relació entre aquests dos temes. La jornada va començar a les 9 hores, amb la inauguració del mercat i una petita presentació dels projectes a exposar dels alumnes. Aquesta 14a edició s’han presentat 75 projectes, de 16 centres diferents de tota Catalunya, com ara Lleida, Pont de Suert, Manresa o La Seu d’Urgell, entre d’altres. 210 alumnes expositors que se sumen als gairebé 1500 alumnes inscrits en els tallers. Un gran èxit de participació que demostra, un any més, la importància del Mercat de Tecnologia.

Un any més, s'han omplert amb èxit tots els tallers que s'han organitzat per fer del Mercat de Tecnologia. La músca, la policia científica, la criptografia, l'Univers o la dona són alguns dels temes protagonistes en els tallers. Com ja és costum al Mercat de Tecnologia, aquest any s'ha comptat amb la presència del conegut divulgador científic Marc Boada, presentador del programa Què, qui, com?. A més, tot de demostracions i exposicions d'alumnes de secundària han omplert les diferents facultats del Campus de Cappont, despertant la curiositat de tots els assitents.

Aquest any, i com a principal novetat, el Mercat de Tecnologia va engegar un concurs d’Instagram per tots aquells aficionats a les xarxes socials. Les fotografies es van penjar a la xarxa social Instagram amb l’etiqueta #MdT_UdL. El concurs va comptar amb un guanyador, el Roman Tretyak, de l'Institut Torre Vicens.

Per tal d’escalfar motors, i com a prèvia del gran esdeveniment que és el Mercat de Tecnologia, des de l’organització s’ha promogut un seguit d’activitats durant el mes d’abril i principis de maig per anar fent boca. Un exemple és el Cicle de Conferències “Tecnologia i educació: Joc d’aliances”, on diferents experts han dut a terme xerrades i conferències sobre el tema d’aquest any. El 17 de maig tindrà lloc l’última xerrada d’aquest cicle, a càrrec de Francesc Alamon, sobre l’estratègia comunicativa als centres educatius. A més, els dies 4 i 5 d’abril es van realitzar uns mini mercats de Tecnologia a Tremp i a La Seu d’Urgell. En aquest enllaç podeu llegir la notícia del nostre portal web.

En aquest enllaç podeu veure totes les fotografies que es van realitzar durant el matí, amb totes les presentacions dels diferents instituts, els seus projectes i alguns dels tallers que es van realitzar.

En aquest enllaç podeu llegir la notícia que ha publicat l'Escola Politècnica Superior.

Per a més informació, podeu visitar el web del Mercat de Tecnologia.