Commemoració del dia Internacional dels Drets de la Infància

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
FEPTS
Inici:
 | 
Finalització:

 

Dia dels drets de la Infància: els nens i nenes aconsellen als mestres

El dia 20 de novembre es va fer una trobada amb els alumnes de primària a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social. El Grau d’Educació Primària van fer classes a alumnes de 5è, 4rt i 2n de les Escoles Frederic Godàs, Maristes Montserrat i del Col·legi el Carme. Finalment, els infants van fer un avió de paper amb el que havien après durant la jornada.

"Que els tractin amb carinyo i que els facin sorpreses", "que tinguin molta paciència, perquè els alumnes volen escoltar", "que tinguin en compte que cada alumne és diferent i que adaptin les activitats als gustos de cadascun" o "que escoltin en cada moment les opinions dels nens i nenes". Aquests eren alguns dels consells que donaven als futurs i futures mestres alumnes de l'escola Frederic Godàs, del col·legi Maristes i també del Carme de Lleida. I és que un centenar de nens i nenes han tingut l'oportunitat d'ensenyar a alumnes de la facultat d'Educació Primària com són les seves classes. Tres cursos d'aquests centres de la ciutat de Lleida s'han traslladat aquest matí al campus de Cappont per mostrar als alumnes de primer del Grau d'Educació Primària Dual com es en la pràctica ser mestre.

Aquesta ha estat una de les activitats englobades en la commemoració del Dia Internacional dels Drets de la Infància, que la Facultat d'Educació ha volgut celebrar precisament convidant als nens i nenes a les seves aules. "Un dels objectius de la jornada és atansar la facultat on s'aprén a ser mestre a les escoles on s'exerceix i que els infants coneguin la universitat", explica Carles Alsinet, degà de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

Per als alumnes del grau ha estat una bona oportunitat per veure com es desenvolupa una classe. "M'ha agradat especialment veure com nens i nenes de 9 anys toquessin el tema de la filosofia, que sabessin expressar emocions i valors. Nosaltres no ho fèiem i és molt important educar en la gestió emocional", subratlla Aleix Olondriz, un dels estudiants que ha estat present a la classe dels alumnes de 4t del Col·legi Maristes Montserrat. La Lídia Sevé també ha observat aquesta sessió i li ha sorprés que "tots tenien l'oportunitat d'expressar i reflexionar i eren molt naturals explicant experiències personals des de la sinceritat", explica. La classe dels alumnes de Maristes ha girat al voltant del concepte de felicitat, però també "han treballat el respecte als altres i la participació", afegeix Júlia Sesé, una altra de les estudiants de grau.

Jaime Aventín ha estat observant com els nens i nenes de 5è de l'escola Frederic Godàs feien una dinàmica sobre les emocions i els drets. "De forma molt simple i gràfica han tractat temes complexes", valora el noi. "Tots tenien ganes de participar i deien què sentien, es veia la relació que tenien entre ells", subratlla Pau Capdevila, que ha estat a la mateixa classe.

La jornada també ha donat l'oportunitat a una vintena d'alumnes d'Educació Primària de preparar activitats per als infants de les escoles que han anat a la universitat de visita. D'aquesta manera, s'ha tancat el cercle i tothom ha aportat i ha après. 

Al migdia, els nens i nenes han fet avions de paper amb preguntes als futurs i futures mestres. Un cop llençats a l'aire, l'alumnat d'educació els recull i els respons. En les properes setmanes, cada infant rebrà el seu avió amb una resposta. La jornada ha acabat amb la lectura dels drets de la infància.

     

Àlbum fotogràfic

 

CARTELL DE LA JORNADA