Una oportunitat sostenible

Finalització:

El 21 de novembre, Juan Francisco de la Fuente i Mercè Linares professors associats d’Educació Social a la Universitat de Lleida i creadors de l’empresa iCompetia, van connectar amb dos aspectes fonamentals de la seva missió: la transferència de coneixement i l'aportació de valor social.

Van dur a terme el taller "Una oportunitat sostenible", en el marc de la Setmana de la Ciència. L'activitat va propiciar un espai de reflexió sobre l'ocupabilitat i possibles models de negoci a la confluència de la tecnologia, el territori i la sostenibilitat. Actualment això és complicat d’abordar perquè existeix una paradoxa front d’un imparable procés de transformació tecnològica (IOT -internet of things-, realitat augmentada, robotització o big data). A la vegada també emergeixen iniciatives que connecten i posen en valor els aspectes més essencials de la persona (gestió de l'oci, contacte amb la natura, apreciació de la bellesa o activitats saludables).

Els alumnes van participar en la xerrada creant un model de negoci amb iniciatives molt interessants i viables. Apostaven per experiències de "desconnexió digital", però també intentaven trobar un vincle amb el turisme slow i les lògiques de la societat digital.

Una activitat per compartir idees, projectes i solucions entre alumnes i professors.

Àlbum fotogràfic