Turisme sostenible a Tailàndia per Mateo Aventín

Organitza:
ICE
Finalització:

Mateo Aventín, un alumne d'Educació Social i Dret de la Universitat de Lleida, va fer una xerrada adreçada a alumnes de secundària el dilluns 13 de novembre sobre la seva experiència. Mateo va fer un viatge a Tailàndia aquest estiu juntament amb tres companys. A través d'un departament de la Universitat de Lleida va descobrir que si fas un projecte, el presentes i agrada la idea, la UdL intenta ajudar a emprendre el projecte.

Així doncs, Aventín i els seus amics van elaborar un treball sostenible per a poder conèixer món i ajudar als més desfavorits. El turisme és una activitat que s'associa al fet de viatjar i serveix per conèixer altres indrets, per intercanvis, per aprendre llengües, per lleure. Sovint el turisme organitzat porta associats els estereotips dels "llocs turístics" que tothom visita. Hi ha però un altre tipus de turisme, en el qual l'important són les converses, les persones els territoris més modestos i la cooperació amb les persones que hi viuen.

Mateo volia fer un turisme alternatiu i col·laborar amb la gent que hi habitava. Segons ell, és un turisme menys conegut, però més ric en experiències i més connectat amb les persones. La xerrada tenia l'objectiu d'explicar i obrir possibilitats en aquest segon sentit del turisme.

Una aventura molt enriquidora i motivadora per alumnes curiosos i amb ganes d'ajudar als altres.

Àlbum fotogràfic