Presentació "Volver antes que ir"

IMG-20171122-WA0023
Finalització:

Presentació de Volver antes que ir, de Flavia Company.

L’Equip ICE de Llengua i literatura castellanes (secundària-universitat) va iniciar el programa d’activitats del curs 2017-2018 el dimecres 22 de novembre amb la presentació del llibre Volver antes que ir (Stendhal Books, 2017) de l’escriptora d’origen argentí, establerta a Barcelona, Flavia Company.

L’acte fou organitzat com una col·laboració de l’equip ICE amb l’Aula de poesia Jordí Jové de la Universitat de Lleida i el Festival internacional de poesia de Lleida, que es va celebrar a diferents emplaçaments de la ciutat durant aquella setmana. Anton Not, membre de l’equip ICE i co-comissari del festival, va conduir l’acte en el que van intervenir l’autora i els dos editors del segell independent Stendhal Books. Es va establir un diàleg informal sobre com l’escriptora, coneguda per la seva amplíssima trajectòria com a narradora tant en català com en castellà, va donar el pas a publicar poesia, fins ara només en castellà. Va explicar que tot i que n’havia escrit des de feia molts anys, no ha estat fins dates més recents que ha sentit que era el moment oportú per a publicar-ne. `

Volver antes que ir és el primer volum d’una trilogia- una fórmula força popular en la novel·la, però poc habitual en els llibres de poesia- conjuntament amb Yo significo algo (Stendhal Books, 2016) i La dimensión del deseo por metros cuadrados, que és previst que publiqui la mateixa editorial en els propers mesos. Al respecte del seu treball amb els editors, que es caracteritzen perquè treballen amb moltíssima cura tots els detalls de les seves publicacions, Flavia Company va afirmar que quan els va conèixer i va començar a treballar amb ells els seus llibres, que ja tenien ànima, van passar a tenir cos.

La sessió va tenir un especial to emotiu perquè Flavia Company havia estat convidada a la Universitat de Lleida a la dècada dels noranta per Jordi Jové, professor de la casa i poeta, de qui l’Aula de poesia de la universitat porta el nom.

Fotos: Nieves Gonzalo