Jornada Itineraris de Natura 2019

Almatret, Lleida
Finalització:

Jornada Itineraris de Natura 2019

L'Equip ICE ALMIA-EDUCATIVA (Energies renovables) us convida a la Jornada Itineraris de Natura 2019

L’espai d’Almia – educativa és una branca primordial dins el projecte Almia, que neix amb l’esperit de donar a conèixer el model en què el municipi d’Almatret es troba immers, un model on pretén esdevenir un referent en el sector de les energies renovables i la seva proximitat a la vida quotidiana del municipi.

Almatret és un clar exponent de creació, ús i consum dels recursos energètics actuals existents a la Terra, al disposar dels més importants dels que avui en dia es coneixen: el sol, el vent i l’aigua de l’Ebre

L’antiga escola d’Almatret es rehabilitarà per adaptar-lo a un centre museístic, on descobrir el món de les diferents fonts d’energia renovables. Aquest centre comptarà amb una sala audiovisual, on el públic podrà viure l’experiència de la realitat virtual que els submergirà a l’interior dels gegants productors d’energia. El centre també comptarà amb un espai dedicat a la realització de tallers i experiments on els alumnes i visitants podran treballar manualment els continguts treballats anteriorment.

Per a complementar la visita, la realització de la ruta Almia tracta de veure de ben a prop les instal·lacions mentre passejar per un entorn natural molt especial.

PLANIFICACIÓ SORTIDA ALMATRET
9.30h Arribada a la Plaça Major d’Almatret amb esmorzar de benvinguda
10.00h Benvinguda per part de les autoritats i presentació del projecte
10.30h Visita al futur edifici Almia- centre d’acollida de visitants
11.30h  Realització de la Ruta Almia (2’5km fins la tornada al centre del municipi)
13.30h Dinar (al Bar de la Societat)
15.00h Trobada de nou a la plaça. Realització de l’excursió “Almatret al natural” per    l’espai natural protegit dels Tossals d’Almatret (3km –nivell de dificultat mig- cal portar calçat còmode per caminar per la muntanya.
18.00h   Arribem a la plaça de nou. Amb cotxes sortim del municipi, realitzant una parada al cingle de la Pena – Mirador al riu Ebre i recorregut per les trinxeres de la guerra
19.00h Observació de la màgica posta de sol  damunt el riu i acomiadament .

Cartell de la jornada

Àlbum de fotos 1