II Jornada Stat Wars: El despertar de les dades

businessman-3492380_1280

II Jornada Stat Wars: El despertar de les dades

El curs passat vam celebrar la primera jornada Stat Wars a Lleida, amb molta participació i amb resultats molt satisfactoris. Es tracta d'una activitat organitzada pel professorat de Bioestadística de la Facultat de Medicina i està  adreçada a estudiants de 4rt d’ESO i 1r curs de Batxillerat.

Què us proposem amb aquesta activitat? Un matí jugant amb l'Estadística a la UdL.

L'Estadística és una disciplina científica molt utilitzada en tots els àmbits del coneixement, però molt poc coneguda i estimada entre els estudiants i la societat en general. La idea és crear un espectacle interactiu que afavoreixi la participació dels assistents, la diversió i la consciència crítica respecte al maneig de dades. Es tracta, en definitiva, d'acostar la ciència de forma amena i propera, en un ambient distès en el qual la sorpresa serà constant, a través d'una ràpida successió de continguts, presentacions i animacions.

Què farem?

El projecte busca portar l'Estadística fora de l'aula, amb la finalitat d'aconseguir que els i les joves estudiants siguin conscients, amb Diversió i Jocs, que vivim en un Món ple de Dades i que l'estadística es útil per  estimar els índex d'audiència, per ajudar als smartphones, per combatre malalties o per saber si guanyaràs la loteria.

L'activitat té el format de xerrada – concurs i s'hi desenvolupen diferents jocs, en els quals es participa individualment o en grup, per tal de resoldre els problemes quotidians abordables mitjançant tècniques estadístiques. Amb aquestes activitats es pretén crear un clima interactiu amb la participació dels assistents, tot despertant la consciència critica respecte al tractament de dades.

Si és del vostre interès, caldria que omplíssiu el formulari d'inscripció abans del 20 de setembre, per tal de reservar la vostra participació i preveure l'aforament de l'activitat. Les places estan limitades.

Les dades d'agenda són les següents:

Lloc: Universitat de Lleida - Auditori del Centre de Cultures Transfrontereres - Campus de Cappont

Dia: Activitat ajornada fins a nova data

Horari en dues sessions:  La primera, de 9.30 a 11.15 h / La segona, 12 a 13.45 h

Es poden veure imatges de l'edició de l'any passat en aquest àlbum de fotografies

Us animem a ser els protagonistes de Stat Wars! i que la força de les dades us acompanyi!