II Cicle de Cinema Educació i Adolescència

C/ Pi i Margall, 26, 25004 Lleida

Finalització:

II Cicle de Cinema Educació i Adolescència

El II Cicle de Cinema Educació i Adolescència és una iniciativa  adreçada a tota la societat amb un doble objectiu: aportar una mirada positiva de l’adolescència divulgant la teoria del Desenvolupament Positiu de l’Adolescència (DPA) – “Positive Youth Development” i facilitar un recurs pedagògic a tot el professorat de secundària que serveixi per treballar amb l’alumnat la perspectiva que aporta la teoria del DPA. En aquest sentit, les pel·lícules que es projectaran durant el segon cicle de cinema aniran acompanyades de guies didàctiques per tal de poder aprofundir el treball de les pel·lícules i reflexionar de manera més profunda els aspectes més rellevants d’aquesta teoria.

El cicle de cinema “Educació i Adolescència” es dirigeix a la societat en general: a professionals del món de l’educació formal i no formal; als professionals del món de la sanitat; i a totes aquelles persones que treballen i tenen contacte amb adolescents; a futurs professionals estudiants de la Universitat de Lleida així com, molt especialment, a tots els centres d’educació secundària. Així doncs, les sessions estan dirigides a tota la comunitat, ja que es pretén fomentar la consciència de la mirada positiva de l’adolescent. La persona és educadora i educant, i per això, cal crear espais de treball i consciència per aprendre a saber acompanyar els joves en el seu procés de creixement i desenvolupament en el seu entorn, com a subjecte actiu i compromès amb la comunitat on viu.

Guies didàctiques:

Els films projectats al II Cicle de Cinema “Educació i Adolescència” disposaran de les guies didàctiques. Cada una d’elles inclourà un petit resum de la pel·lícula, la relació de la pel·lícula amb el model de desenvolupament positiu de l’adolescent i una sèrie de preguntes per poder reflexionar i debatre després d’haver-la vist.

Els professionals-professorat de secundària -o altres professionals interessats- poden sol·licitar les guies didàctiques (que se li proporcionaran de manera online) a través del següent formulari.

Tríptic divulgatiu:

S’aportarà un tríptic divulgatiu on hi haurà informació sobre cada pel·lícula, les dates i hora de la seva projecció i una reflexió sobre alguns elements del model desenvolupament positiu de l’adolescent que s’han pogut apreciar durant el film.