Fem Matemàtiques 2022

FM 2022
Campus Cappont (UdL)

Descripció:

Arriba la segona fase del Concurs Fem Matemàtiques, una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes entre el professorat i vol sensibilitzar la societat catalana sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

L'equip ICE de Didàctica de les Matemàtiques de la UdL organitza la jornada de la Segona Fase d'aquest curs al Campus de Cappont de la Universitat de Lleida.

Es tracta d’una activitat promoguda anualment per la FEEMCAT, amb el suport del Departament d’Ensenyament.

Està dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

• Primera fase (es fa als centres del 15 de novembre al 15 de febrer)
  • Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT:  APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM, LleiMat el 26 de març)
  • Tercera fase o fase final (s’estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic el 7 de maig).

Objectius de l'activitat:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.
  • Participar al Fem Matemàtiques suposa cedir els drets sobre els treballs que es realitzin en les diferents fases de l’activitat.

Pots consultar aquí la llista dels classificats a la segona fase Fem Matemàtiques 2022 LLEIMAT.

Aquest curs hi participen molts centres de les Terres de Lleida, amb un total de 167 nois i noies.

Programa de la jornada:

08:45 - 09:30   Rebuda dels grups i lliurament d'acreditacions
09:15 - 10:45   Prova individual
10:45 - 11:15   Esmorzar
11:15 - 12:45   Prova de camp
12:45 - 14:00   Acte de cloenda i lliurament de premis

Cartell de la Jornada

Finalment hi va haver la participació dels següents nivells:

De 5è de primària 2 centres i 6 participants

De 6è de Primària : 6 centres i 24 alumnes participants

De 1r d'ESO: 18 centres i 68 participants

De 2n d'ESO: 19 centres i 69 participants