Els nens de l'ESC Joan Maragall produeixen un audiovisual literari entorn del conte de Sant Jordi.

Magical Media Lleida
 |

L'alumnat de l'ESC Joan Maragall de la Bordeta de Lleida enregistren un DVD literari a les instal·lacions de Magical Media, en el marc del Projecte Magnet. Hi col·laboren, un grup d'alumnes de la Facultat de Lletres i de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL

Per tercer any consecutiu, els nens i nenes de l'ESC Joan Maragall de la Bordeta van participar el 24 d'abril, en una activitat de producció audiovisual, a les instal·lacions del Magical Media.

Per a fer possible aquesta experiència, una vintena d'alumnes del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Facultat de Lletres van fer de responsables tècnics de la producció, l’enregistrament i la postproducció.

Els protagonistes de la jornada, però, van ser els nens, que van dur a terme l'enregistrament literari entorn d'una dramatització del conte de Sant Jordi. A més a més, van fer un seguit de tallers de creació audiovisual, com ara un book de fotografies digital, la gravació d'un vídeo amb la tècnica Stop Motion i un debat en un plató de televisió.

La responsabilitat del disseny del DVD i la seva realització recau sobre estudiants voluntaris de l'assignatura de "Producció de so i locució" de la UdL, que van dur a terme les tasques d'edició i masterització. Tot aquest procés es va portar a terme a les mateixes instal·lacions de Magical, sota la supervisió del professorat de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL.

Aquesta multicol·laboració s'emmarca dins el programa d'Escoles Magnet de la Fundació Jaume Bofill, en el qual es vincula l'escola Joan Maragall a altres institucions de reconegut prestigi (UdL, Magical Media i Grup Segre) que hi aporten la transferència de coneixement necessari per poder desenvolupar el seu projecte educatiu. En aquest cas, l'escola ha incorporat la col·laboració dels mitjans de comunicació audiovisual de Lleida com un dels eixos facilitadors de l'aprenentatge.

Galeria d'imatges