Concurs "Fem matemàtiques"

math-1500720_1920
Campus de Cappont

Fem matemàtiques

El concurs està adreçat a l’alumnat de 6è de primària i 1r i 2n d’ESO. Pretén desenvolupar la competència matemàtica d’aquest alumnat a través d’uns problemes oberts en contextos propers als alumnes on es valora especialment el procés seguit per resoldre’l, el treball en equip, el raonament i la comunicació de les idees matemàtiques més que donar simplement la solució. Igualment pretén ser un instrument de renovació per al professorat al facilitar-li uns materials innovadors que li permetran de de portar a l’aula una metodolgia de treball que permet el debat i el protagonisme de l’alumnat.

En concret els objectius del concurs Fem Matemàtiques són:

• potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
• fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
• ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a la seva intel·ligència.
• mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers aquesta disciplina.

La segona fase (que se celebra aquí a Lleida) l’organitza cada associació en el algun dels centres educatius del seu àmbit geogràfic d’actuació. Es desenvolupa durant una jornada en la que se celebra una prova individual i una altra per equips. Participen els que s’han classificat a la primera fase.

Cartell de la jornada

Àlbum de fotografies