Anglès a primer cicle d'Educació Infantil (0-3)

 Descarregar Pdf

Coordinador/a

Mònica Berenguer Sans

Presentació

Enguany volem continuar el treball iniciat el curs 2015-16 per tal de finalitzar el document on plasmem com duem a terme les sessions d’anglès al primer cicle d’educació infantil, és a dir a les edats de 0-3 anys.

Fa uns quants anys que duem a terme aquestes activitats a les pertinents escoles, de moment només a dues escoles bressol municipals, i veiem necessari compartir les metodologies que emprem per tal de enriquir-nos nosaltres com a professionals i engrescar a la resta de la comunitat educativa a participar del projecte integrant-lo en les seves aules, si s’escau.

Descripció del projecte

L’experiència de l’any 2013 i els bons resultats obtinguts, ens han incentivat a crear i a implementar un projecteformal, concret i poc estès fins al moment a les Escoles Bressol Municipals de la ciutat; iniciar els infants en llengua anglesa fent immersió ja des de nadons.
Aquesta inquietud s’ha plasmat en el document que volem publicar, on concretem activitats i reflexionem sobre l’experiència tot traient-ne conclusions. L’objectiu és aplicar-les a d’altres escoles que vulguin iniciar el pla i, a partir de les reflexions de les vivències, el projecte s’enriqueixi i millori qualitativament.

Durant el curs 2015-2016 fem llengua anglesa a dues escoles bressol municipals de la ciutat de Lleida que són Albarés i Ronda-La Mercè. A Albarés hi fa anglès la Mònica Berenguer; les educadores Sara Jordà i Janet Sarabia són observadores de les sessions. A Ronda-La Mercé hi fa anglès la Montse Guixé i la Ilona Muntada, estudiant en pràctiques, hi participa activament.

Ens agradaría poder valorar si els infants que han rebut aquestes sessions d’anglès durant la seva etapa d’escola bressol a l’arribar a P3 (segon cicle d’educació infantil) destaquen sobre els alumnes que no han tingut contacte previ amb l’idioma. Per aixòveiem interessant acabar el document iniciat per poder compartir i obrir-nos a la resta de la comunitat educativa, ja que tindríem una carta de presentació per poder anar a informar-nos i fer un estudi sobre aquestes realitats.Per a dur a terme aquesta part d’investigació educativa podríem connectar amb alumnes en practiques de la facultat de ciències de l’educació i amb la resta de professionals. Però primer hem d’acabar lo iniciat el curs anterior. Pas a pas.

Objectius

  • Intercanviar experiències i pràctiques.
  • Desenvolupar propostes pedagògiques en llengua anglesa per a aquest nivell educatiu.
  • Finalitzar el document inciat el curs anterior amb la intenció de publicar-lo al repositori de la Biblioteca de la UDL.

Pla de treball

La metodologia que seguirem es el del treball col·laboratiu. Ens reunirem de la següent manera:

S’estableix el calendari de les sessions presencials. Continuem amb la dinàmica del curs anterior, sessions de 3 hores de 17:30 a 20:30h. quedant els dijous.

  1. Sessió nº1 – 20/10/16
  2. Sessió nº2 – 10/11/16
  3. Sessió nº3 – 01/12/16
  4. Sessió nº4 – 12/01/17
  5. Sessió nº5 – 02/02/17
  6. Sessió nº6 – 02/03/17
  7. Sessió nº7 – 23/03/17
  8. Sessió nº8 – 20/04/17

D’altra banda el document que estem elaborant el tenim penjat al Drive on des de casa/feina/etc... anem modificant, aportant i retocant tot allò que creiem necessari. Si veiem que no ens dona temps d’acabar, afegirem sessions extra per tal d’acabar la redacció aquest curs.

El nostre objectiu és acabar el document on plasmem les nostres metodologies emprades a les aules de primer cicle d’educació infantil, on mostrem com son les sessions mitjançant fotografies, i on finalment reflexionem sobre com podem millorar tant la nostra tasca docent com dels materials que podem arribar a millorar. Pretenem publicar aquest document d’alguna manera per tal de que no quedi com una feina interna, ja que volem compartir el món com ho fem nosaltres per si serveix de guia a algú que pugui voler introduir l’anglès a les aules a aquestes edats tan primerenques.