Equip ICE Tecnologia, programació i robòtica

 Descarregar Pdf

Coordinació

Nom: Sílvia Faus 
Institut Gili Gaya - Tecnologia
Email: sfaus@xtec.cat

Nom: Lluís Gracia
FEDAC Lleida - Tecnologia
Email: lgracia@fedac.cat

Descripció

“Tots som professors de tecnologia de secundària i batxillerat, el nostre objectiu és fer una programació didàctica per a millorar la robòtica als centres. El que ens enriqueix com a equip és que cadascú té experiències diferents i és la manera de poder compartir possibilitats i recursos. En l'actualitat hi ha molta més demanda de robòtica i equips molt ben preparats a secundària. Per això hem d’aprofitar aquesta potencialitat, fixar uns objectius i estimular a través d'activitats i jornades com el Mercat de Tecnologia o la First Lego League, un espai en el qual podem col·laborar-hi junts". 
 

Activitats

  • Mercat de tecnologia: És la més gran exposició de treballs tecnològics d’alumnat de secundària, i aquest any serà la quinzena edició. Tindrà lloc el dimecres 10 de maig, a la Universitat de Lleida.

Vegeu les activitats al programa.

  • El projecte consistirà en diverses trobades de l’equip de treball, per tal de conèixer i compartir eines, recursos i experiències de cadascun dels components de l’equip dins de cada especialitat.
  • També té per objectiu rebre formació externa, per part de traslladar-la a l’aula en forma de projectes i activitats competencials. Finalment, tenim previst la confecció de materials per aplicar a l’aula, així com la realització d’un projecte final.

 

ACTIVITATS REALITZADES

2019
9 de maig Sortida a ICG de Torrefarrera El passat dijous 9 de maig l'Equip ICE de Tecnologia, programació i robòtica i l'Equip ICE STEAM: el motor del canvi van fer una sortida a ICG de Torrefarrera, un grup multinacional català que fabrica solucions informàtiques per a petites, mitjanes i grans empreses dels sectors d'hostaleria, hotel i retail, des del Software Punt de Venda fins a la gestió centralitzada de cadenes i franquícies.

26 de febrer

26 de març

Activitats d'actualització en programació i pensament computacional

En aquestes dues sessions es va presentar el projecte Arduino, de mà de Tomàs Pallejà. En la primera es va introduir el projecte i la seva programació, per tal d'aplicar aquests coneixements a la pràctica en la darrera.
2018
27 de novembre Robòtica i programació dinàmica a l'aula Xerrada dutpa a terme per Bernat Romagosa enginyer de programari de Sant Feliu de Llobregat. És l'autor de Snap4Arduino, desenvolupador principal de Beetle Blocks i contribuïdor del llenguatge de programació Snap!. Va formar part del grup Edutec del Citilab durant 6 anys, on va treballar en el desenvolupament d'una escola de programació en línia, un sistema de gestió del coneixement, diverses aplicacions educatives i unes quantes modificacions d’Snap!. Després del Citilab, va treballar durant un any i mig a Arduino.org, on va continuar desenvolupant i mantenint Snap4Arduino.
10 de desembre Fomentant el penament computacional a l'aula L'Equip ICE Tecnologia, programació i robòtica organitza aquesta conferència per dònar a conèixer una de les formes de formes de fomentar el pensament computacional a secundària és el de participar en competicions de programació. En concret, les Olimpíades de Programació Catalana i Espanyola.
2017
22 de gener Programar sense programar: Altres formes d'aprendre programació Carles Mateu, professor d'informàtica a la EPS i investigador de la UdL, farà una xerrada-taller sobre robòtica, organitzada per l'Equip ICE de Tecnologia, Programació i Robòtica. El Dr. Carles Mateu  és docent a Enginyeria Informàtica, a Enginyeria Electrònica i al Màster d'Enginyeria Informàtica. És especialista en temes de comunicacions i seguretat, programació i Internet de les coses, i BigData, també en  Intel·ligència Artificial i en la optimització energètica, modelització del comportament dels turistes i anàlisi de xarxes socials.
27 de novembre Experiències i eines didàctiques de programació i robòtica a l'ensenyament secundari Boris Llona ha fet una conferència de programació i robòtica juntament amb el seu company Josep Perna des de Glasgow. Entre els diversos temes que ha tractat, ha incidit en la importància de la programació i la robòtica dins l'ensenyament. Ha mostrat exemples didàctics, a partir de l'ús de diferents llenguatges de programació com és CodeBug, Scratch, Minecraft EduEdit.
   Darrera modificació: